Sürdürülebilir çözümler getiren startuplar dikkat! 100 milyon Euro’luk ‘güzellik’ yapacak

Yasemin Salh
Yaratılış Tarihi: 05 Temmuz 2025 04:00
Paris’e dayanan OAL, ürünlerindeki bileşenlerin yüzde 95’ini geri dönüştürülebilir ve doğal malzemelerden elde etme hedefini belirledi. Bir iş modelinde yeşil bilim ve eko -kullanım gibi kavramlar yaratan toplum, sürdürülebilir inovasyonun yaşlanma programına başlıyor. Yeni başlayanlar için 100 milyon avro fon verildi. Türkiye girişimcileri de dip için başvurabilecekler.
Armani tarafından Lancome tarafından dünyada tanınan birçok moda markası var. Kozmetik sektörü olarak bilinen “kriz değmez”, yaratılan lükse sığınmamış ve sürekli Ar -Ge yapmıştır. Lüksün yanı sıra L’Oréal, segmentte herkesin erişebileceği büyük bir rolü olan bir şirkettir. Bir süredir kendini tanımlayan bir ifade var: “Tek iş güzelliğe sahip teknolojik bir toplumdur”. Teknoloji ve bilimi bir araya getiren çözümlere odaklandığını açıklar. Sürdürülebilir güzellik ve yeşil bilim gibi kavramlar benimsenmiştir. 4 bin bilim adamı ve dünya çapında 8.000’den fazla teknolojik uzman kullanarak sürdürülebilirliğe yönelik çalışmalara atanan araştırma ve geliştirme bütçesi, 1,3 milyar avro önemli bir boyuta sahiptir.
Dev parfüm çeşmeleri geliyor
Geçen hafta Paris’in kalbinde L’Oreal’ın ikonik yeşil binasındaydık. Birçok Avrupa ülkesinden meslektaşlarımla, Oreal’ın bu bütçeye 1,3 milyar avro bütçesine ulaşmak istediğini ve gelecek için L’Oréal’e yönelik olanı dinledik. Oréal Grubu CEO’su Nicolas Hieronimus sahnede ortaya çıktı ve 2030’dan itibaren planlarını verdi: “2030’a kadar % 100 yenilenebilir enerji, ürün formüllerindeki tüm yapılarda ve malzemelerde kullanılacak ve paketler 90 organik üzerine dayanacak”.
Benim için ilginç bilgilerden biri, şirketin şirketin ambalaj versiyonlarını doldurmaya geçişini hızlandırmasıydı. Hieronimus “, yakında, şampuan, parfüm, temel, sabun, birden fazla ürünün geri dönüştürülebilir versiyonları, geri dönüştürülmüş plastik veya geri dönüşümlü karton yapılan raflarda yapılacak. Dükkanın dev parfüm çeşmeleri olacak” dedi.
5 Yıllık Detec Planı
CEO Nicolas Hieronimus da yenilikçi çözümlerin destekleneceğini duyurdu. Oreal’ın bunun için harika bir dip yarattığını öğrendik. Yeni sürdürülebilir çözümler izleyen girişimleri ihmal etmekten kaçınmak istiyorlar. Hieronimus, planı “Beş yıllık dönemde 100 milyon avro bir başlangıç hızlandırıcı altına oluşturduk” kelimeleriyle açıkladı.
Şirket, “Sürdürülebilir İnovasyon Hızlandırma Programı” için Cambridge Üniversitesi Sürdürülebilirlik Liderliği (CISL) ile bir işbirliği anlaşması yaptı. ‘
Oréal, başlangıçları, KOBİ’leri ve şirketleri sürdürülebilir yenilik hızlandırma programına yenilikçi çözümlere davet ediyor. Türkiye şirketleri de bir fon isteyebilir. Başarı Adayları, koçluk, özel ders, potansiyel pilot projeler ve yenilikleri yeniden boyutlandırmak için yatırım fırsatlarını içeren özel bir hızlanma programından yararlanmayı amaçlamaktadır.
Yeşil Bilim Ne Getirecek?
Paris’te Yeşil Bilimler Araştırma ve Yenilik Başkan Yardımcısı Oréal ile konuştuk, Ana Kljuic “Yeşil Bilim” sorunundan bahsetti. “İlhamımız doğadır. C vitamini bir örnek verdi:“ C vitamini doğayı temsil eden, ancak başlangıçta sentetik kimya yoluyla üretilen bir bileşendir. Şimdi yeşil ve kimya yeşil ile üretiliyor ve formüllerimize entegre. “
Bir ürün olarak nasil, sorduğumuz tüketici için yeşil bir bilimsel çalışma. KLJUIC, KLJUIC cevapladı: “Şu anda sektörün adapte olduğu eko -kobese puanı var. Tüketici bu puan aracılığıyla ürün bilgileri elde edebilecek. Özellikle biyoteknolojik kökenli olanlar muhtemelen bu sorunu çok fazla ifade etmiyoruz. Şirket üyelerimizin mobilizasyonunda çok fazla çalışıyoruz.

Farkındalık -“Dolandırıcılık” konusunda eğitim eğitimi
Visa Türkiye, dijitalleştirme ile artan sahtekarlık yöntemlerinin farkındalığını daha iyi tanımlamak ve artırmak için bir eğitim projesi başlatıyor. Projenin adı da güzel, “dijitallere güveniyorlar” dedi.
Proje, UDP ve Habitat Derneği ile işbirliği içinde gerçekleştirilecek. İlk olarak, çevrimiçi eğitim kursları aracılığıyla 2 bin kişiye ulaşmayı ve Türkiye’nin her yerinde yüz yüze gelmeyi hedefliyor. Projeyi tanıtarak yakın zamanda bir basın toplantısı düzenlendi. Genel müdür Visa Türkiye Samile Mümmin tarafından sağlanan bilgilere göre Visa, ağın sahtekarlığı ve güvenliği mücadelesi için 12 milyar doların üzerinde yatırım yaptı. Mümin diyor; “Dijitalde güvenilir proje ile dijital çağdaki artan sahtekarlık girişimleri hakkında farkındalığı artırmayı hedefliyoruz. Sosyal mühendislik, balıkçılık, kötü amaçlı yazılım, gerçek vakalarla yapay zekaya dayanan saldırıları düşünüyoruz. Sanırım bu eğitim kurslarının her evi var.